Ollaanpa rehellisiä: vietämme helposti puoli tuntia (ja ylikin!) päivässä Facebookissa, Instagramissa tai Snäpchatissä. Entä jos laittasimmekin puhelimen pois ja lähtisimme puolen tunnin kävelylenkille…? Kahdeksan huimaa asiaa voisi tapahtua meille.

1. Poltat 150 kaloria
Riippuen painostasi ja kävelyvauhdistasi, poltat noin 150 kaloria puolen tunnin lenkilläsi.

2. Tunnet olosi rauhallisemmaksi
Kävely ulkoilmassa rauhoittaa, vaikka et pääsisikään liikkumaan luonnossa. Lataa puhelimeesi meditaatiosovellus (esimerkiksi Breethe – Meditation Guided), ja kuuntele sitä kävellessäsi.

3. Jalkasi lihakset jäntevöityvät
Jo puolen tunnin kävelylenkki vahvistaa ja jäntevöittää reisi- ja säärilihaksiasi. Vielä parempia tuloksia saat, kun lisäät muutamaan kävelykertaan voimaharjoituksia.

4. Vähennät suonikohjuja
Säännöllisen kävelyn on todettu vähentävän suonikohjuja ja niistä aiheutuvia kipuja.

5. Parannat ruuansulatusta
Älä jämähdä sohvalle raskaan aterian jälkeen. Puolen tunnin lenkki auttaa laittamaan ruoka-aineet liikkeelle vatsastasi, ja pitämään sokeritasapainon tasaisempana.

6. Ehkä saat päähäsi ideoita
Luova ajattelu ei lähde liikkeelle katsoen Frendien sadatta uusintaa. Raikkaassa ulkoilmassa ajatuksesi selkeytyvät ja juoksevat paremmin. Ties mitä ideoita saat päähäsi.

7. Saat tehtyä asioita
Ota puhelin mukaasi (unohda FB ja IG!). Soita ystävillesi ja perheenjäsenillesi, jotka asuvat kaukana. Varaa hammaslääkäri, jolle sinun on pitänyt mennä jo kuukauden ajan.

8. Entä jos se onkin kivaa?
Muutaman viikon kävelylenkkien jälkeen saatat innostua. Ehkä haluatkin lisätä liikuntaa elämääsi.

Lähde: shape.com